Własny Biznes e-commerce – Jak Otworzyć Niskim Kosztem?


Założenie sklepu internetowego to fantastyczny sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy. Czasami jednak trudno jest określić od czego zacząć.

Dobrą wiadomością jest fakt, że nie potrzebujesz mnóstwa pieniędzy, czasu ani specjalistycznej wiedzy technicznej, aby zbudować sklep internetowy.

E-commerce czyli sprzedaż w handlu elektronicznym stanowi obecnie 17% całej sprzedaży detalicznej na świecie, a zakupy internetowe rosną o 13% każdego roku. Tak naprawdę nigdy dotąd nie było lepszego czasu na wejście w rynek e-commerce.

Postępując zgodnie z moimi prostymi krokami, wkrótce możesz mieć własny działający sklep internetowy.

Najprostszym, najtańszym i najszybszym sposobem na zbudowanie sklepu internetowego są platformy e-commerce. Przykładem takich platform są Sky-Shop, Shopify (brak polskiej wersji), czy Wix.

Na podstawie własnych analiz zdecydujmy, który z serwisów internetowych jest odpowiedni do realizacji naszych celów.

W tym poradniku pokażę Ci optymalny sposób na założenie sklepu internetowego.

Wybierz idealną platformę abonamentową e-commerce

Platforma do tworzenia sklepów internetowych jest oprogramowaniem, które pozwala tworzyć samemu sklep internetowy. Nie wymaga ona zaawansowanych umiejętności technicznych, wiedzy na temat programowania, ani wykształcenia informatycznego. Jedyne czego potrzebujesz to połączenie internetowe i świetny pomysł na sklep.

Kiedy zakładasz sklep internetowy, priorytetem jest wybór odpowiedniego dostawcy oprogramowania e-commerce.

W sieci jest mnóstwo platform abonamentowych. Niektóre są tanie, niektóre drogie, niektóre są niezawodne, a niektóre nie.

Z tak wieloma opcjami postanowiłem, że ułatwię nieco Ci nieco wybór i opiszę proces na przykładzie tej, która jest mi znana pod względem niskiej ceny, niezawodności, a przede wszystkim jest naszą rodzimą firmą z Polski. Mowa o sky-shop.pl.

Dlaczego warto korzystać z usług platform abonamentowych e-commerce?

Dawno już minęły czasy, kiedy trzeba było wydawać ciężko zarobione pieniądze na usługi programistyczne i informatyków, aby móc założyć sklep internetowy.

W zamian za to, platforma e-commerce:

  • Zapewnij sklepowi hosting, dając mu miejsce do egzystowania w Internecie.
  • Umożliwi Ci podłączenie Twojej domeny internetowej – na przykład twoj-sklep-wedkarski.pl (w Sky-Shop po prostu należy zarejestrować domenę u zewnętrznego dostawcy, a następnie dołączyć ją do naszego sklepu w panelu administracyjnym).
  • Dba o to, aby Twoja strona dobrze funkcjonowała, sprawując nadzór nad tym, aby Twój sklep nie uległ awarii.
  • Zapewnia certyfikaty bezpieczeństwa w celu ochrony klientów przy przyjmowaniu płatności i obsłudze ich danych osobowych.
  • Umożliwi Ci sprzedaż szerokiej gamy produktów, takich jak towary fizyczne (w formie klasycznej, jak i dropshipping), cyfrowe i usługi.
  • Dać ci narzędzia marketingowe do promowania twojej firmy.
  • Zapewnia Ci funkcje sprzedażowe dostosowane do Twoich potrzeb, takie jak rabaty na wysyłkę, czy automatyczne stanów magazynowych.

Owszem, ale co z Magento czy WordPress?

Tworzenie sklepu internetowego jest również możliwe przy użyciu edytorów stron, takich jak WordPress w połączeniu z usługami hostingowymi.

Dużym minusem jest to, że budowanie sklepu od zera na WordPress wymaga znacznie większych umiejętności technicznych. Zwykle trzeba do tego zatrudnić dewelopera, który sprawia, że proces ten jest kosztowny.

Platforma e-commerce jest niezwykle łatwa w użyciu i tania. Ceny takich usług zaczynają się już od 69zł netto za miesiąc. Przykładem jest nasz polski Sky-Shop.

Źródło: Sky-Shop.pl

Wypróbuj kreatora stron internetowych za darmo

Jeśli poważnie podchodzisz do tworzenia sklepu internetowego, warto przetestować swoją internetową platformę abonamentową jeszcze przed uruchomieniem działalności.

Najlepszym sposobem, by tego dokonać jest bezpłatny okres próbny.

Dzięki temu możesz eksperymentować i porównywać różne platformy e-commerce i znaleźć najlepsze rozwiązanie dla Ciebie i Twojej firmy.

Testując platformy e-commerce, warto zadać sobie pytanie:

  • Czy wybór szablonu i wprowadzanie zmian jest proste?
  • Czy te szablony są dostosowane do Twojej firmy?
  • Czy dodawanie produktów i kategoryzowanie ich jest łatwe?
  • Czy możesz edytować menu tak, aby zawierały podmenu i nowe strony?

Idealna platforma, to taka która nie tylko jest łatwa w obsłudze, ale oferuje wszystko czego potrzebujesz. Po ustaleniu twoich wymagań, warto poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z ofertą platform.

Następnie zrób sobie test. Kluczem jest ustalenie, który kreator jest najbardziej naturalny w użytkowaniu i który najlepiej pasuje do typu sklepu, który chcesz stworzyć.

Czy możliwe jest zastosowanie sklepu w modelu dropshipping?

Oczywiście. Tym bardziej, że jest to jedna z najpopularniejszych form prowadzenia handlu w sieci każdego roku.

Sceptycyzm i brak przekonania wokół dropshippingu mówi nam, że niektórzy uważają go za mało realistyczny model biznesowy i ostrożnie podchodzą do tego tematu.

Niewiele jest informacji na temat dropshipingu, ale poniższe statystyki powinny pomóc Ci w zrozumieniu skali tego zjawiska.

  • 20-30% detalistów na świecie prowadzących sprzedaż online przyjmuje dropshipping jako swój główny model biznesowy.
  • Dropshipping stanowi około 40% produktów sprzedanych w sklepie Amazon.
  • Średni zysk producenta lub hurtownika, który dokonuje wysyłek dropshippingowych jest o około 20% wyższy niż tego, który stosuje jedynie tradycyjny model sprzedaży.
  • Prognozy wskazują na wzrost globalnej sprzedaży i rynku e-commerce do poziomu 4,5 bln dolarów w 2021 roku
Trend wzrostowy dropshipping-u.
Źródło: Google Trends

Jak tanio założyć sklep online w modelu dropshipping w 2020 roku?

Krok 1: Wybierz specyficzne produkty (niszę)

Produkty wskazują na segment rynku. Dla przykładu głośniki bluetooth są popularnym towarem na rynku produktów domowym RTV. Można nawet stwierdzić, że zewnętrzne, wodoodporne głośniki bluetooth to podkategoria głośników. Rozumiesz koncepcję. Im bardziej specyficzny jest twój produkt, tym lepiej.

Wybór produktów to pierwszy krok do rozpoczęcia działalności typu dropshipping. Rosnąca popularność dropshippingu oznacza, że coraz trudniej jest znaleźć taki towar, który nie jest już nasycony (czyli posiada konkurencję). Jednak nowe, niszowe produkty pojawiają się każdego tygodnia, więc możliwości są niemal nieograniczone.

Powszechnym błędem w kwestii dropshipingu jest to, że w każdej podkategorii produktu (niszy) można odnieść sukces i osiągnąć zysk. Jednak to nie jest prawdą. Jeśli wybierzesz niszę, która jest już nasycona sprzedającymi lub zdominowana przez główne marki, staniesz w obliczu walki z wiatrakami.

Krok 2: Znajdź dostawcę wybranych produktów

Dla wielu nowych przedsiębiorców z branży dropshipping znalezienie wiarygodnego dostawcy jest najtrudniejszą częścią rozpoczęcia tej działalności.

Musisz polegać na dostawcach, bo to oni utrzymują Twój produkt w magazynie, dbają o jego jakość i zapewniają terminową wysyłkę zamówień do Twoich klientów. Dla Ciebie jako dropshippera, Twój dostawca jest Twoim najważniejszym partnerem biznesowym.

Gdzie znaleźć wiarygodnych dostawców?

Istnieją zasadniczo dwa sposoby na znalezienie dobrych dostawców dropshipu. Możesz wyszukiwać online ręcznie lub skorzystać z katalogów i firm, które skupiają hurtowników i dostawców świadczących tego rodzaju usługi.

Wyszukiwanie dostawców online: Można wpisać swój produkt plus „dostawca”, „hurtownia” w Google i zobaczyć co się pojawi. Możesz też wyszukać produkt na stronach internetowych takich jak Alibaba.com lub Aliexpress.com. Wielu dostawców z Chin korzysta z tych stron internetowych, aby sprzedawać swoje towary.

Korzystanie z gotowych rozwiązań: Dzięki temu można zaoszczędzić dużo czasu i uniknąć oszustw w handlu elektronicznym. Sky-Shop posiada ponad 270 zintegrowanych hurtowni, z czego ponad 90 to hurtownie dropshippingowe. Tworząc u nich sklep możesz łatwo zintegrować go z dostawcą, który posiada produkt, który będziesz chciał sprzedawać.

Krok 3: Stwórz własny sklep internetowy

Wielu dropshipperów wybiera skomplikowaną drogę zakładania sklepu internetowego na własnym hostingu i własnym silniku. Wymaga to większych inwestycji i wiedzy technicznej. Wybranie platformy abonamentowej jest o wiele szybsze i pozwala skupić się na marketingu sklepu, a nie kwestiach technicznych związanych z tworzeniem strony internetowej.

Znacznie łatwiej skorzystać z platformy abonamentowej takiej jak Sky-shop, tym bardziej, że umożliwia ona:

  • Integracje z hurtowniami dropshippingowymi
  • Obustronna integracja z Allegro czy eBay
  • Integracja z porównywarkami cen
  • Współpraca z kurierami i bramkami płatności
  • Posiada system mini-księgowości umożliwiający m.in. wystawianie faktur
  • Możliwość posiadania sklepu na Facebooku
  • Oraz wiele innych przydatnych funkcji

Podsumowanie

Zakładanie sklepu internetowego wcale nie jest skomplikowane, czasochłonne i przede wszystkim drogie. Możemy mieć uruchomione własne miejsce do handlu w sieci już tego samego dnia. Dzięki dostępnym w sieci platformom dostarczającym rozwiązania e-commerce możemy skupić na tym, na czym na prawdę się znamy – czyli na handlu w sieci.

Recent Content