5 marek samochodowych najlepiej przygotowanych na przyszłość


Do 2030 roku pojazdy elektryczne będą stanowiły 30% całkowitej liczby samochodów sprzedawanych na świecie, a w 2020 roku ich udział wzrośnie do 3%. Do 2025 roku pojazdy elektryczne będą tańsze w przypadku pojazdów podstawowych i osiągną poziom mocy równy silnikom spalinowym. Wraz z budową infrastruktury do ładowania w Chinach, Europie i Stanach Zjednoczonych, druga połowa tej dekady będzie świadkiem szybkiego upowszechniania się pojazdów elektrycznych. Hybrydy osiągną parytet cenowy dla lekkich ciężarówek.

W rezultacie do 2030 roku dwa na trzy samochody sprzedawane na świecie będą pojazdami elektrycznymi i hybrydowymi.

Producenci samochodów już dawno zapowiedzieli znaczące rozszerzenie swojego portfolio pojazdów elektrycznych, a udział pojazdów elektrycznych wzrośnie w dłuższej perspektywie do 100% lub blisko 100% sprzedaży w branży. Ten ogromny wzrost stwarza potencjalne możliwości inwestycyjne w całym łańcuchu dostaw EV.

Poniżej przedstawiam listę producentów samochodów, którzy moim zdaniem są gotowi skorzystać z globalnego wzrostu popularności pojazdów elektrycznych.

Grupa BMW (BMW)

  • BMW produkuje marki samochodów osobowych BMW, Mini i ultra-luksusową markę Rolls-Royce, a także motocykle BMW. W 2021 roku BMW będzie miało do dyspozycji 14 zelektryfikowanych modeli, które stanowią 8% wolumenu sprzedaży.
  • Od 2002 roku wygenerowała średnio 7,6 punktów procentowych zysku z działalności operacyjnej.
  • BMW przewiduje, że do 2025 roku liczba modeli całkowicie elektrycznych będzie rosła średnio o 50% rocznie. W 2025 roku firma planuje mieć 25 zelektryfikowanych modeli, z których 12 będzie elektrycznych, a 13 hybrydowych typu plug-in. Do 2030 roku BMW chce, aby co najmniej 50% globalnej sprzedaży stanowiły pojazdy elektryczne.

Ford (F)

  • Ford wreszcie przyspieszył swoje plany dotyczące pojazdów elektrycznych, w przeciwieństwie do skupienia się bardziej na hybrydach za czasów poprzedniego zarządu. Mustang Mach-E wydaje się nam prawdziwym konkurentem dla Modelu Y Tesli. Wprowadzenie na rynek w 2022 roku modelu F-150 Lightning, wersji EV najbardziej dochodowej platformy pojazdów Forda, pokazuje, że Ford poważnie myśli o pojazdach elektrycznych.
  • Produkcja samochodów jest kapitałochłonna, ale bariery wejścia na rynek nie są tak wysokie jak w przeszłości. Przy silnej konkurencji jest prawie niemożliwe, by jedna firma zdobyła trwałą przewagę.
  • W maju Ford ogłosił, że wyda ponad 30 miliardów dolarów na pojazdy elektryczne do 2025 roku (w tym około 7 miliardów dolarów wydanych w latach 2016-20), które, jak się spodziewamy, będą dotyczyły zarówno pojazdów osobowych, jak i użytkowych. Oprócz Błękitnego Owalu Forda, produkty otrzyma również marka premium Lincoln oraz linia pojazdów użytkowych Transit.

General Motors (GM)

  • W 2021 roku GM ogłosiło ambicję, by do 2035 roku sprzedawać na całym świecie wyłącznie pojazdy o zerowej emisji.
  • Produkcja pojazdów jest kapitałochłonna, ale bariery wejścia na rynek nie są tak wysokie jak w przeszłości. Biorąc pod uwagę intensywną konkurencję, jest prawie niemożliwe, by jedna firma zdobyła trwałą przewagę.
  • GM planuje zainwestować 35 miliardów dolarów w latach 2020-2025 w rozwój pojazdów elektrycznych i autonomicznych. Do końca 2025 roku chce wprowadzić na rynek 30 pojazdów elektrycznych i osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 1 miliona pojazdów elektrycznych. Posiada również własną technologię baterii Ultium, którą sprzedaje innym firmom, takim jak Honda.

Tesla (TSLA)

  • Tesla jest producentem pojazdów elektrycznych typu pure-play, który ma wiodącą pozycję na rynku. Firma jest również zintegrowana pionowo i posiada własną technologię baterii, którą planuje udoskonalać.
  • Marka Tesla żąda wysokiej ceny za swoje luksusowe samochody. Firma korzysta także z przewagi technologicznej. Skupienie się Tesli na redukcji kosztów w procesie produkcji daje jej przewagę kosztową.
  • Tesla przedstawiła plany zintegrowania produkcji i rozpoczęcia produkcji własnych baterii w 2022 r., które wzrosną do 3 TWh do 2030 r. Tesla ma również ambicję sprzedawania 20 milionów pojazdów elektrycznych rocznie z 500 000 w 2020 r., choć my prognozujemy 5 milionów do 2030 r. Firma buduje nowe fabryki na całym świecie, aby zwiększyć swoje możliwości produkcyjne.

Volkswagen (VOW3)

  • Volkswagen jest jednym z największych producentów samochodów na świecie. Do jej marek samochodowych należą samochody osobowe Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT i Skoda. Wśród marek pojazdów użytkowych są MAN, Scania i Volkswagen. Około 3% globalnej sprzedaży w 2020 roku stanowiły pojazdy elektryczne na baterie.
  • Grupa marek premium, egzotycznych i ultra-luksusowych, takich jak Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini i Bugatti jest równoważona przez masowe marki Volkswagen, Skoda i SEAT, plus jeszcze bardziej kapitałochłonny biznes lekkich samochodów dostawczych.
  • W ciągu najbliższych pięciu lat Volkswagen wyda 46 miliardów euro na elektryfikację swojego portfolio produktów. Firma oczekuje, że w 2025 roku pojazdy z napędem elektrycznym na baterie będą stanowiły 20% całkowitej ilości pojazdów, a na początku lat 2030 wzrosną do 55%-60%. 
eToro to platforma obsługująca wiele aktywów, która oferuje zarówno inwestowanie w akcje, jak i handel kontraktami CFD.

Należy pamiętać, że kontrakty CFD są złożonymi instrumentami i wiążą się z wysokim ryzykiem szybkiej utraty pieniędzy wynikającej z dźwigni finansowej. 77% rachunków inwestorów detalicznych traci pieniądze podczas handlu kontraktami CFD u tego dostawcy. Powinieneś zastanowić się, czy rozumiesz, jak działają kontrakty CFD i czy możesz sobie pozwolić na podjęcie wysokiego ryzyka utraty pieniędzy.

Wyniki osiągnięte w przeszłości nie są wyznacznikiem przyszłych wyników. Przedstawiona historia handlu jest krótsza niż 5 pełnych lat i może nie wystarczyć jako podstawa do podjęcia decyzji inwestycyjnej.

Copy Trading nie jest doradztwem inwestycyjnym. Wartość Twoich inwestycji może wzrosnąć lub spaść. Twój kapitał jest narażony na ryzyko.

eToro USA LLC nie oferuje kontraktów CFD i nie składa żadnych oświadczeń ani nie ponosi odpowiedzialności za dokładność lub kompletność treści tej publikacji, która została przygotowana przez naszego partnera z wykorzystaniem publicznie dostępnych informacji o eToro, które nie są specyficzne dla danego podmiotu.

Recent Content